جنگجو

این لیگ برای تمام دانش آموزان تمام مقاطع برگزار میگردد که شامل 3 لیگ دبستان ، راهنمایی و دبیرستان می باشد.

شرح لیگ:

مسابقات در مرحله اول به صورت گروهی و در مرحله بعد به صورت تک حذفی با حضور سرگروه های مرحله گروهی برگزار می گردد.

زمین مسابقه :

زمین مسابقه دایره ای شکل به قطر 2 متر می باشد. در زمین مسابقه فقط پشت سر رباتها یک دیوار به ارتفاع 10 سانتی متر وجود دارد و اطراف زمین دیواره ای وجود ندارد.

قوانین:

 

دبستان

راهنمایی

دبیرستان

حداکثر وزن ربات (گرم)

2500

3000

4000

حداکثر ابعاد

25*25*25

30*30*30

40*40*40

 

ابعاد ربات بعد از شروع مسابقه می تواند بدون دخالت دست و با شیوه های الکترونیکی بزرگتر شود ولی ربات باید قادر باشد بعد از پایان مسابقه به ابعاد استاندارد باز گردد.

رباتها برای حرکت باید از موتور و گیربکس استاندارد استفاده نمایند.

تبصره : برای دبیرستان این محدودیت وجود ندارد.

استفاده از هر نوع درایوری آزاد می باشد.

تغذیه رباتها برای حرکت و سلاح باید باطری با ولتاژ حداکثر 12 ولت باشد.

تبصره 1: وزن باطری ، کابل متصل به ربات برای هدایت و ریموت جزء وزن ربات محسوب می شود.

مسابقه در 2 راند 90 ثانیه ای برگزار می گردد. قبل از شروع هر راند تیم ها یک دقیقه وقت آماده سازی دارند و اگر در پایان این زمان تیم ربات خود را به سر زمین مسابقه نرساند مسابقه را بازنده خواهد شد.

برنده مسابقه در زمان برگزاری کسی است که قبل از پایان زمان راند موفق شود ربات حریف را طوری از زمین مسابقه به بیرون بیاندازد که ربات قادر به بازگشت به زمین مسابقه نباشد.

در هر راند هر تیمی که برنده شود مسابقه خاتمه می یابد.

در پایان هر راند هر ربات که قادر به حرکت نباشد بازنده اعلام می شود.

اگر ربات در پایان راند قادر به حرکت نباشد اجازه بازسازی را نخواهد داشت و مسابقه را بازنده می شود.

در زمان آماده سازی رباتها حق تعویض باطری را ندارند.

در پایان هر 2 راند در صورتی که مسابقه با تساوی خاتمه یابد ، یک زور آزمایی 40 ثانیه ای برنده را مشخص می کند. در صورت تساوی در زور آزمایی ربات با اخطار کمتر و در صورت تساوی اخطارها ربات با وزن کمتر برنده خواهد بود.

در زمان زور آزمایی رباتها حق استفاده از سلاح را ندارند.

هر رباتی که به زمین مسابقه یا افراد حاضر در کنار زمین آسیبی وارد کند از دور مسابقات کنار گذاشته می شود.

اخطارها:

شرکت کننده برای فرار از شکست سیم متصل به ربات را بکشد.

دست زدن به ربات در هر شرایطی در زمان مسابقه.

کم کاری و عدم مبارزه با ربات حریف.

فرار از درگیری.

 

در مورد موارد پیش بینی نشده و خاص در زمان برگزاری مسابقه توسط هیئت داوران تصمیم گیری می شود.

 

 

 

 

 

قوانین لیگ همواره با تغییراتی مواجه است ، برای دریافت قوانین جدید به صورت هفتگی به سایت پژوهش سرای رازی به نشانی www.shirazrazi.ir  مراجعه نمایید .